суботу, 19 листопада 2016 р.

Права дитини

Мета: розповісти про права дитини та обговорити їх

Питання про те, саме навіщо людина спочатку народжується, а потім задля чого живе, завжди було є і, мабуть, залишиться найбільшою загадкою всього людського життя.
Неповторність появи і життя кожної людини обумовлено вже самою природою. Незважаючи на те, що життя усіх людей відбувається  за однаковими   законами природи і людства,  воно у кожного унікальне і неповторне.
Люди відрізняються по багатьох рисах: стать, вік, хоббі, освітній рівень, місце роботи, кольори шкіри тощо. В них можуть бути різні віросповідання, культурні традиції, життєві цінності. Протягом цього уроку (та інших) вчитель має вчити учнів правильно діяти, зустрічаючись з такими різними людьми.
У нашій державі, на щастя, питання расизму, дискримінації через кольори шкіри або віросповідання, не поширений. Однак існують інші види дискримінації і нетерпимості. Дискримінація проникає до  всіх сторін нашого життя: доступ до соціальних послуг, доступ до лікування, освіти, відпочинку тощо. Тобто основною причиною дискримінацію у нашому суспільстві можна вважати різні рівні доходів. Ескалація нетерпимості, не згоди з існуючим становищем може дійти до страйків, бойкотів, озброєних конфліктів. 
Діти стають заложниками становища у суспільстві. Однак треба прикладати максимум зусиль, щоб діти розуміли  проблеми різних людей,  були до них терпимими, намагалися завжди шукати компроміси.
Збереження життя людей стало основним завданням. Протягом століть  люди розмірковували над тим, як уникнути війн між собою (народами), урегульовуючи розбіжності шляхом переговорів, а не військовим шляхом. Після закінчення другої світової війни (1939-1945рр.) для підтримки миру було створено Організацію Об’єднаних Націй. ЇЇ статут підписала 51 держава, у т.ч. і Україна. День 24 жовтня 1945 року, коли держави підтвердили свої обов’язки, вважається днем народження ООН.

Факти про ООН

     Мета ООН:
1.  підтримувати мир у всьому світі;
2.  розвивати дружні стосунки між державами;
3.  діяти спільно, щоб ліквідувати бідність, хвороби, неграмотність, попереджувати нанесення збитків навколишньому середовищу, сприяти  додержанню  прав і свобод людей і різних країнах.

Життя людей у сучасному світі не стає простішим. В першу чергу це відображається на дітях. Тому  в 1989 році ООН було прийнято Конвенцію про права дитини, де проголошувалися загальнолюдські правила, спрямовані на захист життя, здоровя і гідності дитини.

Практична частина
Частина1. Пошук  різних рис.
¨     У класі для проведення ігри має бути достатньо місця. Проведіть по підлозі крейдою  або наліпіть стрічку, яка поділіть клас на дві частини.
¨     Всіх учні попросіть встати з одного боку.
¨     Далі вчитель буде задавати питання, а учні будуть переходити через лінію на інший бік.
А) ті, хто займається фігурним катанням, перейдіть через лінію;
Б) ті, хто любить вишивати, перейдіть через лінію;
В) ті, хто любить вирощувати кактуси, перейдіть через лінію;
Г) ті, у кого знайомі –емігранти, перейдіть через лінію;
Д) ті, у кого є знайомі з іншим кольором шкіри, перейдіть через лінію.
Питання наведені умовно. Вчитель краще знає уподобання учнів, тому, переслідуючи мету показати відмінності учнів,  тому він зможе точніше поставить  питання.
Зробіть висновок, що у всіх учнів різні інтереси.
Частина 2. Пошук спільних рис.
¨     Запропонуйте учням розбитися на малі групи по 3-4 учня у кожній.
¨     Попросіть їх знайти загальні риси. Учні мають відповісти на такі питання:
         вони завжди ......  (умиваються, ходять до школи, вітаються  і др.);
         вони не завжди   ...;
         вони ніколи не ........ .
         Відведіть на таку роботу не більше 5 хвилин. Після чого представник групи має розповісти, які спільні риси є кожній групі.
Зробіть висновок, що різні  люди завжди мають спільні риси, уподобання, бажання тощо.
Частина 3. Пошук унікальності.
¨     Попросіть учнів виконати будь-яку роботу. Наприклад, щось намалювати (особисту спортивну емблему,  або написати вітання до свята тощо.
¨     Зрозуміло, що  завдання буде виконано кожним по-особливому.
Питання
¨     Що таке ООН?
¨     Для чого  був створений ООН?
¨     Про які з прав Загальної декларації прав людини 1948 року  ви дізналися на уроці?
¨     Для чого потрібно кожній людині і дитині знати свої права ?

Немає коментарів:

Дописати коментар